Nieuws

 

De kracht zit in collectief data verzamelen

“Veel ondernemers in het MKB zijn op individuele basis een te klein ecosysteem om relevante data te verzamelen”, dat stelt Karel-Lodewyck Lefere van CCV in een exclusief vraaggesprek met Internetkassa.nu. “Wij willen deze ondernemers ondersteunen door samenwerking te stimuleren.”

Volgens Lefere is de kracht van het collectief daarin doorslaggevend. “Door de MKB’ers binnen een collectief te laten optreden stijgt hun relevantie voor de consument exponentieel, waardoor ze beter in staat zijn om essentiële klantdata te verzamelen en hiermee de customer journey te optimaliseren.”

CCV Community als meerwaarde voor vergaren Big Data

Vanuit die doelstelling rolt CCV momenteel CCV Community uit, een platform waar fysieke retailers op bijvoorbeeld stads- of winkelstraatniveau gezamenlijk kunnen opereren voor het vergaren van klantinformatie. Voor online ondernemers werkt CCV momenteel een soortgelijk project uit, dat de werktitel Cloud Community heeft meegekregen. Verwachting is dat voor eind 2017 de eerste pilots met Cloud Community draaien.

Lefere, Commercial Director LAB bij CCV Group, is keynote speaker tijdens het evenement Digital Transactions op 7 maart, voorheen bekend als het Online Betaalcongres. Tijdens zijn presentatie spreekt hij over het beter bedienen en identificeren van klantgroepen. Daarnaast geeft hij inzicht in hoe CCV via CCV Community waarde aan de customer journey kan toevoegen door de inzet van slimme data die wordt verzameld uit diverse bronnen.

“Al 500.000 aangesloten consumenten”

Voor de fysieke retail draait CCV met ‘Community’ momenteel zo’n 20 projecten, onder meer in Arnhem en het Belgische Sint-Truiden. “Verdeeld over alle projecten zien we op dit moment al zo’n 500.000 aangesloten consumenten.” Deze consumenten zijn aangesloten bij een community binnen hun interesse- of geografisch gebied, en ontvangen in ruil voor hun e-mailadres of NAW-gegevens gepersonaliseerde aanbiedingen van de aangesloten ondernemers. “80 tot 90 procent van de kleine ondernemers is hier niet zelfstandig toe in staat”, verduidelijkt Lefere.

“Paradox tussen privacy en gepersonaliseerde aanbieding”

De vraag is natuurlijk of klanten bereid zijn die data gemakkelijk te delen. “Wij zien een paradox tussen privacy versus gepersonaliseerde aanbiedingen”, aldus Lefere. “Als je duidelijk communiceert waar je de data voor verzameld, daar een interessante incentive tegenover zet en duidelijke regels rond privacy hanteert, verhoogt dit de bereidheid van klanten om data te delen.”

Veilige opslag en beheer van data

CCV slaat de verzamelde data op en deze wordt conform de GDPR standaarden gemanaged. “CCV garandeert de veilige opslag en beheer van de data”, zegt Lefere. “De data is en blijft te allen tijde in eigendom van de Community. Wij zullen geen e-mailadressen gebruiken voor targeted offering, of gegevens verkopen aan derden zonder toestemming.”

CCV Community is toegankelijk voor iedere ondernemer, en daarmee niet alleen voorbehouden aan CCV-klanten. “Nee, dat is absoluut niet nodig”, zo licht Lefere toe. Door de naamsbekendheid die CCV hiermee genereert, hoopt het op lange termijn klanten te binden. “We ondersteunen ondernemers om deze nú te laten groeien. En als ze op dit moment nog geen klant zijn, dan wellicht later wel.”

 

Dit is een artikel van Internetkassa.nu

Hoofdsponsor
Sponsors
Contentpartner
Mediapartners
Een event van

Adresgegevens:
Hotel Houten
Hoofdveste 25 
3992 DH Houten

Tel +31 (0)30 634 68 00
Fax +31 (0)30 634 68 88
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
I: www.hotelhouten.nl/nl

Wil jij dit event bijwonen? Bestel dan nu je tickets!
Twinkle en Digital Transactions zijn onderdeel van