Programma

  • 9:00 - 9:15
    Dagopening

    Door dagvoorzitter: Josje Fiolet
  • 9:15 - 9:30
    Alles transactie: hoe digitaal vertrouwen onze wereld verandert

    We gaan na 10 succesvolle edities van het Online Betaal Congres in 2017 verder onder een nieuwe naam: ‘Digital Transactions’. Douwe Lycklama zal als opening van het congres uitweiden over de keuze voor de naamsverandering van het congres en zal de relevantie van het nieuwe thema bespreken.

    Spreker: Douwe Lycklama | Innopay
  • 9:30 - 9:45
    Position paper

    Er zijn veel ontwikkelingen rondom betalen, denk aan wallets, biometrie, one-click buy enz. Centraal bij dit alles staat, of in ieder geval moet staan, gemak voor consumenten. Want die ervaart de betaling als een van de laatste hindernissen bij de afronding van de aankoop. De relevante ontwikkelingen dringen het deel betalen in het transactieproces dan ook naar de achtergrond. Daarnaast speelt de vraag in welke mate webwinkels de carbon footprint van digitale transacties een factor vinden waarop ingespeeld moet worden?

    In deze presentatie zal Thuiswinkel.org haar visie delen op alle relevante ontwikkelingen en toelichten wat voor webwinkels nodig is om nog meer transacties succesvol af te ronden.

    Spreker: Just Hasselaar | Thuiswinkel.org
  • 9:45 - 10:15
    Pionieren in ‘geen gedoe’ bankieren

    MoneYou is een Europese online speler met grote ambities. Om de veranderende markt goed te bedienen wordt er gewerkt aan nieuwe proposities en dienstverlening die past bij de behoefte van de klant. Een voorbeeld hiervan is het snel, eenvoudig en volledig digitaal klant worden bij de bank.
    Instant identificatie van de klant is een van de voorbeelden waarin de visie op de toekomst wordt vertaald naar concrete actie. In zijn presentatie geeft Bas een doorkijk op de visie van MoneYou waarin financiele dienstverlening onderdeel is van het dagelijkse leven, geïntegreerd met branches zoals retail of horeca.
    Bas zal in zijn presentatie ingaan op de uitdagingen die MoneYou is tegengekomen bij het identificeren van de juiste klantsegmenten en hun behoeften en welke plannen MoneYou nog meer heeft om digitale transacties van klanten te vereenvoudigen.

    Spreker: Bas Boelhouwers | MoneYou
  • 10:15 - 10:45
    Koffiepauze

  • 10:45 - 11:15
    Update iDIN, Instant Payments en meer

    Gijs Boudewijn zal namens de BVN een update geven over enkele zaken die aan het hart liggen van digitale transacties en het thema ‘Easy Transactions, Easy Commerce’. Zo zullen alle relevante ontwikkeling rondom onder andere Instant Payments, iDIN, iDEAL en Digitaal Incassomachtigen aan bod komen.

    Spreker: Gijs Boudewijn | Betaalvereniging Nederland B.V.
  • 11:15 - 11:45
    A short history of the future [ENG]

    Customer behavior is changing rapidly and in some cases dramatically. How can you deal with this as a company and how can you keep your relevance as now and in the future?

    Spreker: Jeroen Pietryga - IceMobile
  • 11:45 - 12:15
    Demoplein

    CCV

    Ingenico

    Het verbeteren van de UX van je checkout process kan jouw conversie beïnvloeden. Onze experts zullen je tips geven hoe je conversie verhogen.

    Signicat

    Bij het Digital Transactions event gaan wij een demonstratie geven over snelle onboarding en digitaal inschrijven door gebruik van Signicat Assure en Signicat Sign. Signicat assure maakt gebruik van een combinatie van bestaande nationale eID´s, digitale verificatie van identiteits papieren (ID kaarten, paspoorten, energierekeningen, etc.) commerciële identiteiten (bijvoorbeeld Facebook en Google) en andere methodes om de identiteit te verifiëren. De kracht van de zekerheid ligt in het combineren van verschillende methodes. Signicat Sign maakt het voor klanten mogelijk om digitale documenten te ondertekenen, die integriteit verzekeren (content verandert niet), oorsprong (dat de gebruiker geverifieerd kan worden) en dat er geen verstoting mogelijk is (de verzender kan geen handtekeningen weigeren).
  • 12:15 - 13:15
    Lunch

  • 13:15 - 14:45
    Tracks

    • Track 1: Customer Journey

      13:15 - 13:45 Hoe om te gaan met persoonsgegevens onder de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

      Uiterlijk 25 mei 2018 dient iedereen die persoonsgegevens verwerkt te voldoen aan de nieuwe regels van de AVG. Deze legt op de ondernemer (verantwoordelijke voor de verwerking) een aantal duidelijke plichten inzake de verwerking van persoonsgegevens, de beveiliging daarvan en privacy. De ondernemer die data verwerkt moet kunnen verantwoorden en laten zien dat hij conform de regels is omgegaan met de persoonsgegevens van zijn klanten. De ondernemer die zich niet aan de regels houdt of zich niet kan verantwoorden loopt het risico van forse boetes door de toezichthouder en verontruste klanten. De nieuwe regels van de AVG passeren in de presentatie de revue.

      Spreker: Léon Mölenberg | Thuiswinkel

      13:45 - 14:15 Identity Assurance – Simplifying customer on-boarding

      Digital on-boarding must be simple for the user, while at the same time give the business enough information to ensure trust, by establishing certainty and proof of the user’s identity. Many organizations have complex on-boarding processes, which puts a high demand on the user. A survey we did, showed that 40% of financial customers don't go through with the process. It is important to balance convenience for the user with risk and regulatory requirements, to achieve reasonable assurance. The eIDAS regulation, defines assurance levels, which are in the process of being incorporated in the local laws throughout Europe.

      Spreker: John Erik Setsaas | Signicat

      14:15 - 14:45 Hoe betaalpagina’s de UX tot nieuwe hoogtes kan brengen

      De laatste en belangrijkste stap van de online funnel zijn de betaalpagina’s, maar er zijn factoren die de conversieverbetering compliceren, zoals de vereisten rond security of autorisaties van betalingsstromen. Tijdens deze presentatie worden conversie verbeteringen besproken in zowel bestaande en nieuwe kanalen, zoals messenger apps. Ook wel bekend als ‘Conversational Commerce’.

      Spreker: Luc Bleylevens | Ingenico
    • Track 2: Eco-system innovation

      13:15 - 13:45 Community denken als meerwaarde voor het shoppinggebied, de winkelier en de bezoeker.

      Het ontwikkelen van een ecosysteem van retailers zorgt ervoor dat je klantgroepen beter kunt identificeren en bedienen. Via CCV Community gaat CCV waarde toevoegen aan de customer journey voor zowel de stad, de individuele winkeliers als de consumenten via de inzet van slimme data die wordt verzameld uit diverse bronnen.

      Spreker: Karel-Lodewyck Lefère | CCV

      13:45 - 14:15 Strategieën voor succes in een tweezijdige markt: concrete tips van Vandebron

      Veel producten en diensten kennen een kip/ei probleem. Gebruik aan de ene kant leidt tot gebruik aan de andere kant en andersom. Hoe zorg je ervoor dat je een kritieke massa bereikt die jouw product of dienst afneemt? In deze presentatie wordt ingezoomd op hoe Vandebron dit probleem heeft opgelost

      Spreker:Pieter van Wijk | Vandebron

      14:15 - 14.45 De kansen van opening up (APIs)

      Om relevant te blijven voor klanten zoeken steeds meer partijen samenwerking met derde partijen. Wat betekent opening-up en de platform economie? Welke kansen en uitdagingen brengt dit met zich mee? Welke voorbeelden zien we in de markt?

      Spreker: Esther Groen | Innopay
  • 14:45 - 15:15
    Koffiepauze

  • 15:15 - 15:45
    Digital Retail – forget about payments

    De klantbeleving reinvented - Operational excellence begint zodra een klant je winkel binnen loopt of je webshop bezoekt. Elk bedrijf is op zoek naar het wegnemen van barrières die kunnen leiden tot conversiekillers. Een belangrijk element hierin is betalen. Niemand zit hierop te wachten dus wat als je de inspanning hiervoor wegneemt oftewel Effortless Payments.

    Ivo Luijendijk | Worldline
  • 15:45 - 16:15
    Nieuwe betaalmethoden in het openbaar vervoer, gezamenlijke innovatie door Vervoerders en Translink

    Vervoerders en Translink runnen met succes de OV-chipkaart als nationaal betaalmiddel voor het OV in Nederland. Maar het is een closed loop systeem: van, voor en door OV-partijen. Om het bereik en gebruik van OV voor en door meer klanten te vergroten moeten drempels in betalen worden geminimaliseerd. Alle vervoerders en Translink werken samen met nieuwe businesspartners aan het verder moderniseren van de betaalmogelijkheden voor klanten in het OV. Het zijn weliswaar bestaande betaalmethoden, maar nieuw voor het OV. Wat is daarbij het doel en de ambitie? welke uitdagingen liggen er? En, hoe pakken ze dat aan?

    Spreker: Bas van Weele | Arriva
  • 16:15 - 16:30
    Afsluiting

  • 16:30 - 17:30
    Borrel

Hoofdsponsor
Sponsors
Contentpartner
Mediapartners
Een event van

Adresgegevens:
Hotel Houten
Hoofdveste 25 
3992 DH Houten

Tel +31 (0)30 634 68 00
Fax +31 (0)30 634 68 88
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
I: www.hotelhouten.nl/nl

Wil jij dit event bijwonen? Bestel dan nu je tickets!
Twinkle en Digital Transactions zijn onderdeel van